tisdag 3 november 2015

Underbara dagar...


Den här hösten slår väl alla mått av vacker höst. Vilka fantastiska dagar vi har haft. Lugnt och stilla och fint väder. Lite disigt men ändå skönt ute har det varit både igår och idag. Det är helt underbart. Och jag njuter härhemma. Av att kunna vara hemma om dagarna, slippa ge mig iväg. Hinner så mycket mera och har mera ro. Sover bättre dessutom och vaknar av mig själv klockan sex....hände aldrig tidigare men då var det oxå stress från morgon till kväll.

Ikväll tog jag ut Belinda och red en sväng och slogs ännu en gång av hur lyckligt lottad jag är, en egen paddock lagom stor lagom underlag. helt perfekt. Och så då denna underbara häst. Är jag lugn så är hon lugn. Hon är galet trevlig och då ändå bara fyra år...jätteskönt! 

Sen in och laga mat. Har hunnit vara hos frissan och bara sitta där i två timmar oxå, bytte färg och fick slingor. Det blev en väldigt mycket mörkare variant den här gången, skönt med lite omväxling!+

Igår var jag ute och tränade med Inga en runda, äntligen sa Inga! Och promenader regelbundet. Nej jag har inte hunnit förut. Jag tömde en hylla här i går, där har legat påskpynt...sen i april! Städade undan på soffbordet. Låter otroligt men jag har levt efter klockan och jagat livet som en galning. Det är så skönt att få ro igen....

Lyckliga mig vad härligt livet är! 

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. En helt fantastisk höst...och så många bilder jag tagit med kameran.
    Det är ett tag sedan jag tittade in hos dig, tiden räcker inte riktigt till. Verkar ha missat en del...har du slutat arbeta?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå jag arbetar ju hemma. Men vi har haft hästarna uppstallade och jag har varit där två gånger om dagen så jag har knappt haft tid att arbeta i ärlighetens namn. Nu kan jag vara hemma, gå ut och ge hästarna lunch tar mig fem minuter istället för som tidigare en timma...

      Radera