söndag 22 november 2015

Snööööööööööööööööööööö


I morse vaknade vi till ett alldeles vitt landskap häruppe i skogen. Under natten har det fallit en dryg dm snö och hela landskapet är helt vitt och väldigt vackert.

Jag har roat mig med att städa klart huset, hela huset är adventspyntat och fint och alla ljusstakarna framme. Och hela huset är skurat....alla skåp i köket fick sig en dust och ovanpå skåpen ska vi inte tala om hur skitit där är varenda år. Där man står och lagar mat. Spindelväven i fönstrena bakom gardinerna är borta och allting torkat. Alla tavlor, allting, rubbet. Det är så härligt. Tycker inte det är fullt lika kul sen att städa undan det det kan jag inte påstå men såhär innan jul älskar jag städbiten oxå.

Och igår kom lilla Lucy hem. en liten kavat svartvit dam som bara knatade in i huset och sa här är jag! Höll sig dock på lite avstånd från hundarna, och höll till ute i hallen en del. Chili bryr sig inte om henne alls, lilla Lucy morrade högt och ljudligt hela vägen från magen och då sa Chili okej ska det vara på det viset då går jag. Sen gick hon och har inte brytt sig om katten sen. Inga är inte helt fullt lika övertygad om att katten faktiskt menar att hon ska hålla sig på avstånd trots en rejäl smäll på nosen förut idag. Men Inga vill nog mest leka tror jag....

Hästarna var ystra av snöglädje i morse, nu står dom och häckar i hagen. Det har fått vara lite spring in och ut ur hagen idag med hovkrats och hovfett det bygger ju på styltor rätt så rejält när dom går ute så....men imorrn kommer världens bästa hovslagare och sätter på töserna snösulor! Jätteskönt! Sen kan dom springa i snön bäst dom vill. 

I ärlighetens namn är ju detta vädret bättre för både hästar och djur, det ger ljus och energi till skillnad från det mörka regniga gråa. Nej fram för mera sol och mera minusgrader!

Nu mocka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar