torsdag 5 november 2015

Minus snart 20 kilo...


Nej inte jag men dottern. Hon började i juni förra året och sen dess har vågen bara gått neråt. Dessförinnan hade den mest gått uppåt. Inte pga så mycket fel kost utan mer stillasittande och en sköldkörtel som krånglade. Tog flera månader innan vågen började röra på sig på riktigt. Nu sitter jag och tittar på henne när hon kör så det ryker på golvet här. Vad vore vi utan internet? Minus 20 kilo är hon snart på och har passerat mer än en nolla om man säger så....i kilon då alltså. Helt fantastiskt. Viljan som driver henne framåt är helt otrolig.

Själv har jag gått två rundor i skogen idag istället. Äntligen har jag fått tillbaka mitt liv. Det där jag kan sitta i lugn och ro och jobba och sen hinna gå promenad med hundarna, faktiskt förbereda middag och hinna sitta ner och bara prata efter maten utan att det finns 100 måsten som ska göras, för dom har man redan gjort....

Det blev en hundrunda och en hästrunda. Promenader båda två. Tjejerna tycker det är så gott att komma ut och röra sig, lite annat än i gamla stallet där det i princip var gå runt huset som gällde. Lite synd faktiskt men dom får väldigt mycket mera omväxling nu och trivs jättebra. För att inte tala om hagarna, man märker på dom att dom är trötta om kvällarna, jättetrötta. Dom kan röra sig, springa, bocka, galoppera, rusa rundor och busa. Det är underbart.

Idag hände en annan positiv sak. Inga löper! Inga har haft tysta löp hittills och jag har inte alls tänkt på om hon löper eller inte men insåg idag när madame faktiskt gjorde som sin mor och gick upp på bänken, igår var hon på väg upp på bordet, och så hoppade hon på sin syster idag. Så jo, hon löper! 

Så, jag känner såhär att nu har vi ett halvår på oss att få till meriter, och sen kan vi tänka oss valpar lagom till semestern!

Tjingeling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar