fredag 27 november 2015

Fredag!


Hej och hopp! 

Fredag kväll är det och lite hästhoppning på svt play. En härlig fredag. Det har varit en bra vecka, om än kantad med lite magsjuka mitt i som jag faktiskt knappt vet vart jag hämtade den.

Idag var jag uppe med tuppen, tidig morgon är guld, man hinner så mycket! Har så svårt att ta mig ur sängen på morgonen men sover alldeles för många timmar och blir så trött. När jag kommer upp i tid, dvs klockan kvart över sex, då hinner man mycket och är mycket piggare. Faktiskt...även om man inte känner så när klockan ringer alla gånger.

Ja här i huset är det redan adventspyntat, så i helgen blir det inte så mycket mer än lite arbete, lite julskyltning på söndag, kyrkan står på programmet för den blivande konfirmanden och så lite lugn och ro. Jätteskönt!

och så lite lydnadsträning för Inga. Hon har fortfarande inte helt accepterat Lucy, hon tycker att den där lilla katten skall jagas! Mint som jag trodde skulle avsky katten går väldigt mycket bättre än förväntat. Vågar dock inte ha dom helt ihop men katten är tuff. Såsmåningom så ska det nog faktiskt gå bra!

Ja och så fick jag just nån form av kanelbulle som Hanna gjort i hemkunskapen...den måste jag leta upp recept på. Gudars så gott!

Ha en skön helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar