fredag 20 november 2015

Adventsstädning och lite träning



Ikväll adventsstädas det för fullt härhemma. Nej jag vet att det är en hel vecka till första advent men här i mörkret uppe i skogen är det så skönt när man äntligen kan ta fram den extra belysning som advent ger.....och så städar jag. Från golv till tak och ser till så allt damm försvinner. Putsar fönster och torkar fönsterkarmar. Torkar tavlor och gör rent och fint. Det är så skönt. Alla prydnadssaker får sig en dusch. Så nej nu är det dags. Äntligen lite ljust. 

Men idag har det ändå varit fint. Inget regn och i morse var det lite frost. I skogen i morse när jag var ute med hundarna var det helt tyst. Alldeles helt jättetyst och stilla. Inte ett ljud hördes nånstans. Bara jag och hundarna. Det var så vackert. En sällsam skönhet i naturen.

Efter frukost morgonpromenad och hästarnas utsläpp for jag till Halmstad tillsammans med Inga för lite träning. Och givetvis för att umgås med Weronicha oxå, Coffies matte. Det blev väldigt basic träning för Inga, hon har ju fått startas om igen. Så många gånger jag har börjat med henne under dom här två åren men tiden med hästarna i stallet och detta eviga farande har verkligen tagit sin tid. Till hundträning har inte funnits nån tid alls. Lovad Chili att jag ska ta upp fåglar imorrn så hon får göra nånting i helgen...bara nåt hon tycker är kul.

Och imorrn får vi en ny familjemedlem, en liten svartvit kattös som ska heta Lucy.....


Ha en fin helg därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar