söndag 25 oktober 2015

Ont i ryggen och trött....


Idag har varit en bra dag på stora hela, jag har städat hönshuset och jag har fått hjälp av maken att fixa vår paddock där det låg alldeles för mycket gummiflis. Och så har jag gosat och pussats med våra två töser. Det är en fröjd att kunna stanna upp i en rörelse och få ett hästgnägg till svar. Det är underbart. Helt ljuvligt.

Men ikväll värker ryggen. Det gör så ont så ont så ont så ont. Och jobbar gör jag. Sittandes på min stol som jag nästan brände upp igår. Råkade få spotlighten precis ovanför stolen och oj vad det luktade illa. Hoppsan ja. Det gick bra den här gången, tack o lov.

Inatt satte vi om klockan till vintertid och som vanligt så lever jag på den timman. For ur sängen tidigt i morse och har fått gjort mängder men nu när klockan är kvart i åtta börjar jag fundera på sängen. Men, en stund till får jag vara uppe. Tills jag har nattat hästarna iaf. Sen kan jag sova. Ska bli en fin vecka nästa vecka med fint väder och sol och Hanna har lov, ska bli jätteskönt att vara hemma. Gå och skrota och sitta och jobba i lugn och ro utan att behöva ge sig iväg. Det är jätteskönt.

Nähä, spikmatta en timma, sen sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar