lördag 4 juli 2015

Värmebölja!


Just nu sköljer värmen över landet. Varmt och gott. Vi har varit i Turkiet en vecka och fått både sol och värme, vila god mat och bara vara. Två böcker plöjde jag igenom under veckan...lugn och ro. Jätteskönt. Gym hade dom oxå så jag och Hanna vi gymmade varenda dag det är så skönt att avsluta dagen vid poolen och sen gå och gymma lite innan maten. Man äter ju annars så man nästan liknar en julegris :)

Hur som helst, vi har varit hemma en vecka nu och nu har värmen kommit hit oxå. Väldigt varmt. Natten inatt har bestått av två iskalla duschar och öppna fönster. Men, vi ska inte klaga. Det är värme och sol vi har väntat på hela våren.

Jag var bara tvungen att visa er bilden ovan. Vi har haft en räv som strukit runt huset på alla möjliga konstiga tider under våren och för att få lite koll när hon är där så satte vi upp en kamera utanför hönshuset precis där ingen annan passerar mer än vi själva och ingen annan heller har tillträde. Efter grillningen en kväll la jag ner ett par revben som jag tänkte att luktar hon dom så går hon ju förbi...döm om min förvåning när jag tog in minnet dagen efter och dom här två filurerna var det enda som dykt upp på kameran? 

Mamma räv har iaf försvunnit, tror vi, men igår kom hennes ättling och sprang efter ankorna över parkeringen. Tur får man säga att vi hade, vi hade minutrarna tidigare suttit inne och ätit lunch i köket och valde att dricka kaffet på verandan så vi var redan ute så att säga. Vi jagade dock räven till skogs och han kammade noll denna gången.

Idag är ankorna inomhus. Gott med stort hönshus! och ankhus då :)

Ha en fin dag i solen!

1 kommentar:

  1. Tittar in för att önska dig en fortsatt skön SOMMAR!
    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera