fredag 17 juli 2015

Fredagkväll!


underbara fredag. Nåväl, jag har varit mer eller mindre hela veckan, gick inte upp förrän tio igår och halv tio idag. Så nej jag ska inte klaga alls. Det är så himla skönt! bara kunna ligga så länge man vill och dra sig...lyssna på fåglar och vinden utanför och bara vara. 

Och underbart väder har det varit hela veckan. Det är oxå jätteskönt. Äntligen Det är så behövligt. Även om det inte är full strålande sol hela dagen så tycker jag det är skönt,  bara det att det är lite varmare och inte regnar eller blåser halv storm. Underbart som sagt. 

idag har jag klippt gräs, vanliga gräset i förmiddags och kanterna ikväll och så har hönsen fått spån i sista boxen äntligen, städade där förra helgen och hade inte nog med spån hemma. Passade på att skura ur lite oxå, tar vattenslangen och sprutar ner allt damm och skit från väggarna. Känns så härligt rent och fint då. Nymålat är det ju därnere, det gjorde Hanna och Maria veckan innan vi for på semester.

Sen fick det bli en tur till gymmet. Jodå, vi var ju take care i Laholm för några veckor sen och träffade varsin PT för att få reda på starka sidor och svaga sidor. Behöver nog inte berätta vilka som var flest :). Sen dess har vi inte hunnit ner men idag tog vi en tur medan maken har spelat golf. Man känner sig så löjligt nöjd när man är klar!

Väl hemma så gick hanna en tur med hundarna medan jag vallade in en höna som blivit kvar utomhus, tack gode gud för att inte räven varit här, tog in lite tvätt, satte igång pannan och la ett täcke i tvättmaskinen. När dom kom hem så fick både Mint och Inga varsitt träningspass. Inga gör alla byten i fjärren så himla fint nu och Mint är på god väg med sitt ställande på långt håll. Lär in att Mint ska ligga med hakan i backen vid platsliggningen och där får hon tänka till lite. Hon är ju väldigt störningsbenägen så jag inbillar mig att om hon har en uppgift att koncentrera sig så blir det lättare för henne. Kanske. Det går framåt på alla plan iaf.

Nu väntar vi på maken för kvällsmat och så ringde tvättmaskinen på uppmärksamhet, den är visst klar :)

Ha en skön kväll och helg därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar