onsdag 25 mars 2015

Gomorron världen!


Torsdag morgon och ännu en vårdag uppe på berget. En blåsig och kall sån, sån skillnad från för nån vecka sen när solen sken från klarblå himmel varje dag och det knappt rörde sig i träden! Nu är det allt annat än skönt ute! Men det är ljust, det är underbart!

Dagen idag bjuder på arbete, men först lite sovmorgon. Jag har en anställd här måndag-onsdag varje vecka nu och det känns jättebra, vi har fått rensat undan högar som legat och är framme med allting så jag behöver inte känna att jag måste måste måste jobba veckans alla sju dagar längre...det var ett jättebra beslut även om det satt hårt inne. 

Dessutom fann jag då energin att börja träna lite hund igen. Anna kommer om en månad och vi ska gå kurs en helg för Keith Matthews om en månad så då får vi försöka ta tag i läget lite. 

Har börjat med Mints fjärrdirigering, fotgående och sidoförflyttningar. Fjärrdirigeringens kroppskontroll tränar vi inne, likadant som sidoförflyttningarna. Allt för bättre fokus. Skriver upp i boken vad som görs och vad som behövs tränas på. Inga har fått fotgående både inne och ute och även hon fjärr men även ingångar. Hon lär sig snabbt den tösen!

Nu är det dags att ta tag i dagen, men först ska mina små kycklingar i köket få sitt morgonägg! 

Ha en fin dag därute! 

1 kommentar:

  1. Så roligt att du tittat in till mig och lämnat en fin kommentar. Hoppas du har det bra.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera