söndag 2 november 2014

Sluta stressa...



Sista tiden här har varit rätt jobbig. Jag har försökt hålla gardet uppe men hela tiden blivit nersparkad på botten igen har det känts som. Magen tackade ju för sig i september efter mer än 10 års total tystnad så kom där ett jätteskov. Det tog sex veckor för skovet att lägga sig och ovanpå allt annat, oro över Annies låsningar, min mammas farbrors bortgång och allt annat dagligt. 

Nu sist så var Hanna hos kiropraktorn som konstaterade att Hanna går väldigt inåt med sina fötter, får en väldig snedbelastning på hela bäckenpartiet och ja off we went för att få nya inlägg till henne för att räta ut felgången och ta bort låsningarna. Är man 13 år snart 14 ska man inte behöva leva med det.

Men, så satte Annie igång att växa och ja det är ju ett tecken på välmående. Krävs lite vila, igen. Träningen har vi kommit igång med och ja det kändes som att nu är vi på rätt väg. Förra veckan fick Hanna halsfluss. Ja och vems tur var det då förra helgen? Jo min. Magen slogs ut på en gående gång. Det är så tråkigt. Full medicin igen och ja nu är faktiskt både mage och förkylning/halsont på väg iväg. 

Men i veckan så stod jag hos massören, som har en sån underbart lugn miljö och som jag normalt bara känner att wow så mysigt här är.....i veckan när jag stod där så kände jag hela vägen in i benen hur stressad jag är. Det där vanliga lugnet fanns inte, jag satt och väntade på att Hanna skulle bli klar....

Så, dags att sluta stressa. Meditera. Ta det lugnt, samla kraft där det behövs till det som ger mig nåt tillbaka. Bara dit. Igen. 

Igår hamnade energin på boken Stalker av Lars kepler. Superbra bok. 

I veckan går den till mitt jobb och min hundträning. Planering framåt. 

På tisdag hamnar energin här, på Bodycombat! Ska bli så häftigt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar