torsdag 11 september 2014

Det är höst!


Solen sänker sig tyngre och tyngre över berget om kvällarna. Solen sjunker fort när den väl börjat gå ner och kvällarna blir mörkare och mörkare. igår var det så mörkt vid halv nio så man såg ingenting alls ute....ett par timmar senare kom månen upp och då blev det ljust igen. Det är så vackert. Ikväll när jag var ute så låg dimman tät över nedre delen av hagen och i den gick korna och betade. Så sagolikt vackert. Det har varit varma härliga dagar sista dagarna och det är så skönt att kunna njuta av den allra sista sommarvärmen som hänger sig kvar trots att löven skiftar färg. 

Tittar man väderleksrapporten så är det dessutom så att solen har tänkt sig hänga kvar....hoppas solen läser det oxå...

Ja och här går höstterminen i flygande fläng. Det läses till prov och läses läxor i ett helt annat tempo än det gjordes i sexan. Ännu så länge tycker dock Hanna det är roligt :). Och bara roligt. Det är härligt. 

Dressyrträningen fortskrider oxå, varje vecka nästan drar jag ner tjejerna till goa Catrin i Våxtorp för träning och det går verkligen framåt. Vi har backat flera steg i träningen men nu märker man verkligen på hästen att hon tycker det är fantastiskt kul! Det är roligt att se! Och ryttaren blir mer och mer säker! 

Nya snygga ridkläder hade det kommit och nya schabrak igår och vill ha- magen satte till men jag stoppade mig själv. Glada skarpa färger kommer i höst, tycker det är så jättesnyggt!

Imorrn är det fredag och helg, blir hönshusstädning och så jaktträning för ett helt gäng valpköpare, ska bli himla kul . Själv kommer jag dock gå lite på halvfart, kroppen har sagt sitt om att köra ut krutet i alla tåtar så magen har fullständigt bara dragit i handbromsen. Att jag aldrig lär mig...men men. Det verkar iaf som om det har vänt och jag håller tummarna för att jag lär mig den här gången...hoppas...

Ha en fin helg därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar