söndag 3 augusti 2014

Värmebölja.....


Har sagt det förut säger det igen, denna extrema värme är jag inte gjord för. Det är alldeles för varmt ute för min smak. Ändå gläds jag åt goa kvällar, åt svala morgnar och härligt väder, solbrännan sitter där den ska i sommar. Skillnad mot för två år sen när vi kom till Cypern och såg ut som vita lakan....väääldig skillnad!

Hur som helst, i helgen var det sommarträff för valpköpare, tyvärr kom inte så många som jag hoppats på alls, men så är det ju i semestertider. Alla har annat uppbokat och dagarna är få medan man vill hinna mycket. Vi fick åkt ut i skogen och spårat lite, tränat lite hålla fast med Thea och lite vittringspinnebrainstorm med Coffie. Det är så härligt att se hur ni jobbar med era hundar!Mint och Inga fick oxå varsitt spår och Mints såg jag inte men husse sa hon löste det fint. Inga gick med husse men jag såg spåret hela vägen och hon löste det galant! 

Kvällens träning satte alla flygmyror stopp för men i veckan blir det mer träning! Det blir ett pass hos Birgitta, koppelträning i hagen, backa uppför lådor för alla tre hundarna, fjärrträning för alla tre, och vittringspinneträning för Mint och Inga. Sounds like a plan! 

Och så blir det hovslagare, kundbesök och lite annat! 

Ha en skön vecka därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar