måndag 25 augusti 2014

Sömnig helg..


Nä detta är inte Chili, detta är Lovis....hon kom i lördags morse och stannade medan matte och husse har varit på bröllop...som syns så har Lovis sovit i soffan....i ruskvädret har vi sett på film....först i lördags såg vi Dansar med Vargar....och igår blev det Robin Hood- Prince of Thieves...



Man kan sova lite såhär....


eller lite såhär...


i vilket fall så intresserade inte filmen Lovis så mycket...hon sov mest...


till slut somnade mina ben och då fick hon maka på sig lite och slängde små förströdda bilder på Mint som ligger i Hannas soffa utanför bild..


I lördags fick jag gjort en annan sak däremot, jag fick tummen ur vagnen och lagt spår år Inga och Chili. Fördelen med att ha Endomondo i mobilen är att man sätter på och så ser man precis hur långt man gått! Sagt och gjort, blev ett spår åt Chili som var 980 meter och ett till Inga som var 260. Lite vinklar, terrängbyten, och framförallt regn i spåren....och enkom blodad klöv inget mer blod i spåret. Varför? Jo jag vill att extra blod i spåret på prov ska vara en bonus för hunden så tränar alltid med enkom blod på klöven.

Inga har tidigare varit skeptisk mot viltspåren men nu har hon lärt sig vad sök spår betyder och knatade på fint. Inte ens det faktum att jägare stod och byggde torn mitt i spåret bekom henne, hon var fullt fokuserad på sin uppgift! Jättehärligt att se! 

Här har vi drabbats av lite förkylning såhär på måndagen så vi lär inte göra så många knop idag heller....

Ha en fin vecka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar