söndag 31 augusti 2014

Höstens första löv....


Härlig söndag därute på er!

Idag är det tydligt att naturen börjar gå över i sin vackra period när den skiftar färg....

Kyligt ute och blåsigt och löven faller från träden...

Det är vackert, jag förundras varje höst över hur underbart det faktiskt är och jag gillar ju tända ljus och den mysiga stämningen. Med denna sommaren kan man inte heller klaga på att det faktiskt blir höst. Tittar på väderleksrapporterna ser det dessutom ut att bli en underbar höstvecka framöver.

Den komna veckan har inte hänt mycket, frun i huset har varit förkyld :) och ja jag får såna hemska manliga förkylningar så jag är helt däckad...trodde i min enfald att jag blev bättre men ack vad jag bedrog mig. I torsdags drog stora förkylningen in och sen var jag däckad. 

Men, nu är jag bättre äntligen. Kommande vecka blir det dressyrträning för Hanna hos Catrin, nu går flickorna framåt med stormsteg, det är så härligt att se att det faktiskt vänt och Annie nu tycker träning är kul igen. Jätehärligt. Och imorrn är det föräldramöte. 

Sen blir det städning av hönshus, jobb och jobb och jobb......och så har jag börjat fundera på om vi inte ska åka iväg på höstlovet iaf....det hade varit jätteskönt......

Ha en fin vecka därute!

Påminner igen, nån enstaka plats kvar för Birgitta Staflund den 14 september, heldag med jaktträning och nån enstaka plats för Anna Hilding den 4-5 oktober heldagar med lydnadsträning! 

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar