fredag 1 augusti 2014

Fredag!


Tyvärr en väldigt dålig bild men dessa små varelser får mig att le när jag är ute med hundarna härutanför tomten. Små alldeles oranga fjärilar, så himla fina är dom. Satt ett helt gäng på plantan härute men flög tyvärr när jag skulle fota...

Häromdagen var jag och Hanna ute och körde och hamnade på Margretetorps gästis....såååå gott...



Dubbla efterrätter fick det bli, jordgubbspannacotta och kladdkaka....låg som ett smäck i magen...mums! och före det så åt vi deras kalla sommarbuffe...som balsam för själen...och mätta blev vi...jättemätta...

Idag har jag gjort nåt helt klart annorlunda. Har gått igenom lydnadsklass II med maken. Varför? Jo för att han vill prova att träna en hund i lydnad....jo jag höll på att ramla av kaninburen där han satt när han sa det men det är helt klart jättekul! superroligt! Har gått igenom det med honom och Chiili idag och jo då, med lite träning så lär den ettan sitta som ett smäck! det kan jag nästan lova! Chili verkar faktiskt ha varit skendräktig, hon har piggnat till igen och häromdagen kom det mjölk ur spenarna på henne...så jo jag tror på det och känner att jag kan börja konditionsträna henne igen...jätteskönt det oxå!

Och tjejerna har haft ett ridpass idag. Så enkelt det ser ut nu när Annie förstår vad som ska göras! Catrin sa när Hanna var där sist att troligen har hon haft för stora krav på sig, inte förstått det som förväntats av henne plus att hon faktiskt inte haft vare sig styrka eller balans för att göra det! och det märker man nu att det är en väldigt mycket gladare häst! Väldigt mycket gladare! Camilla kommer tillbaka för behandling den 21, behandling av både Hanna och Annie! och sitsträning! 

Nu kööööööööööööööööör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar