lördag 19 juli 2014

Varning för blinningar!


idag är här varmt på berget! Jättevarmt! men i morse när jag for till stallet var det en helt ljuvlig morgon! Vindstilla och lagom varmt ute...och daggen som precis kröp ur gräset. När jag kom fram var det fem ganska trötta hästar som tittade på mig, dom undrade nog vad jag gjorde där så tidigt. Katterna kom fram ur sina jaktställen och pratade lite, gned sig mot gruset i morgonsolen. Så härligt . 

For en tur inom affären och köpte en hel påse frallor som vi sedan mumsade i oss hela familjen. Så gott! Dock ett par timmar senare eftersom kudden var vääääldigt skön...

Väl ur sängen så var det målning på schemat. Målar gamla stallet, det var ett antal år sen sist, och nu är den snart färdigmålad. Blir så härligt snyggt. 

När blinningarna kom så var det dock dags att sluta....dom bits så det känns som om dom ska äta sig genom kroppen. Jätteont...aj aj. Fick nog och gick bort till gubben min som håller på och byter panel på väggen på huset, sen kom grannen och vi satt och pratade ett tag. Nu är det dags för lunch och sen hägrar bad....och ikväll grillning .....gott....



1 kommentar:

  1. Det är faktiskt en av få fördelar med att vi inte längre har några hästar: vi har heller inga blinningar! (iaf extremt få)

    SvaraRadera