söndag 13 juli 2014

Life is a box of chocolate...


Idag har det regnat ute, började redan igårkväll och det var så skönt att gå och lägga sig och lyssna på regnet som strilade utanför. Helt underbart. Nej nu önskar jag mig inte regn i flera veckor men jag tillhör skaran som tycker den här riktigt tropiska värmen är jobbig när jag måste göra nåt. Sitter mest inne och jobbar när det är så varmt ute faktiskt. Sen tycker jag att kvällarna är helt underbara när man kan vara ute länge och njuta av lugn och tystnad i värmen med solen som smeker sina sista varma strålar över tillvaron. Det är underbart det oxå men just den där stekheta värmen mitt på dagen tycker jag är jobbig faktiskt.

Igår var det dock en nästan så varm dag och den tillbringades ute hela dagen i princip. Vi var på utställning, i Tvååker den här gången, det var jag och Maria och så Kim med våra tjejor och jag måste först säga TACK för att ni åker iväg och visar era vovvar så fint, och så ett extra grattis till Maria som blev bästa tikvalp 6-9 mån!!!! och till lilla Lovis givetvis! Jag och Inga kom på en hedrande andraplats med följande kritik;
6.5 månad bra proportioner, Välformat huvud med tillräcklig kraft, fin hals, ganska väl vinklad, bra kropp och förbröst, brant kort, bra ben tassar rör sig okej från sidan. Lovande päls. Trevligt temp. Välvisad 

Jättestolt är jag över min tös som var så duktig och som skötte sig så fint. Äntligen börjar jag själv känna lugn i utställningsringen oxå...jätteskönt.

Efter vi kom hem så klippte jag gräs uppe i hagen under trådarna, tungt med den stora röjsågen, lite lättare med min lilla batterdrivna. Och så slutligen tog jag ett ryck på tomten, både gräsmatta och kanter. Så lycklig över min nya trimmer, avskyr långa räliga kanter här och där. Vill ha en snygg och prydlig gräsmatta.

Idag har det sovits länge, sen for vi och handlade när jag hade jobbat ett par timmar, en långpromme i skogen med vovvarna och ett bullbak och så stallgöra. Ikväll fick hästarna gå in, Annie var lycklig som få...märks så tydligt att hon är som mor sin, hon trivs bäst inomhus! 

Och så lite jobb till ikväll efter en god middag. I veckan som kommer blir det hundträning, klippning av hår och så jobb...jobb och jobb. Men, i slutet av lovet har vi bestämt oss för en restresa jag och Hanna, ska bli så skönt! Vet inte vart och när ännu, men varmt, god mat och solstol och goda böcker! Underbart!!!!!

Vill ha en lägenhet på Cypern eller på Mallis...vill ha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar