lördag 5 juli 2014

Hot hot hot och Knäredsdagen!


Idag skiner solen från en helt klarblå himmel, det var 25 grader när jag och Hanna halv elva styrde kosan mot Vallberga för att köpa hönsmat och vidare till stallet...

Men nej vi ska inte klaga, även om jag tycker att denna värmen är lite väl bra. Enda gången jag gillar sån här värme är liggandes i en solstol vid en pool eller på en strand...annars håller jag mig faktiskt helst inne när det är såhär varmt. 

Renoveringen i Hannas rum är nu i full gång. Garderoben kom ju hem i onsdags, våra nya cyklar likaså, redan provade och jag är så nöjd med min! Tror gubben är det med sin oxå. 

Väggarna hos Hanna är nu vita istället för dom barnsligt lila som hon kallat dom sista tiden....tänk hur det ändras :)

Därinne ska sen ett svart och vitt skrivbord, en svart garderob och så stannar en vit kubhylla därinne oxå. På Sweden Rock köpte min bror och svägerska en amerikansk flagga som ska pryda väggen....säger inget om det :)

Idag har vi haft den stora knäredsdagen härnere oxå, en väldigt mysig tillställning som vi har varje år i byn. Folk går man ur huse, när vi körde till stallet var där mängder med människor på gatorna.
Själva väntade vi lite och åkte ner och åt lunch och sen vidare till Tulipa för lite kaffe....Vi hann även med ett besök på både Bruddalen och på den gamla nyrenoverade kvarnen, inget av dom ställena har jag varit på tidigare och det var verkligen nåt vi har missat! Fina var och en på sitt sätt och Bruddalen lär få sig en shoppingtur snart! Många fina saker! 

Kvällen blir det nybakt bröd och soffhäng, imorrn ska bli ännu en härligt solig dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar