onsdag 9 juli 2014

Härlig energi!


vissa dagar är så helt klart mycket bättre än andra! Det var trögt att gå upp i morse, segt i huvudet men skulle upp till Birgitta för träning med Inga så det var ändå rätt lätt att gå upp. Inga som vissa dagar härhemma mest är fyra långa ben och fullt av bus och vissa dagar faktiskt funkar finfint. Fördelen är att man kan säga sånt där till Birgitta och så får man feedback ändå! 

Men min lilla donna hon skötte sig med bravur får jag säga. Spolingfasoner som lös igenom javisst, men tydliga begrepp ändå och tydligt vad vi ska träna på. Inga har fått vara valp väldigt väldigt länge och ja jag har sagt det många gånger att jag har aldrig haft en hund som just fått vara valp så länge och bara gå omkring och vara. Men ändå, när jag talade om för henne idag att såhär gör vi, så sa hon okej, vi gör så! Sen schabblade jag till en avlämning men resten gick fint! 

Väl hemma sen jobbade jag lite, fixade middag och matade djur, sen blev vi så kokheta i skallen så vi åkte och badade....På tips från Maria vid en sjö här i närheten och det var fint vatten, jag som annars faktiskt inte alls gillar sjöar tyckte den var helt okej. Det som grämer mig är att jag inte ser botten...jag är ju van vid havet. Men det var varmt och skönt och Chili fick bus och liv i sig som aldrig förr, Maria var där med Lovis oxå och alla tre tjejerna busade som galningar. Riktigt härligt att se! Har börjat ge Chili algtabletter sista dagarna och peppar peppar så verkar hon piggna till. Vi håller tummarna!

Ikväll hemma efter en go grillmiddag så fick det bli ytterligare lite träning. Chili fick ett lydnadspass, Mint likaså, Mints lydnadsklass II moment börjar sitta som ett smäck! och sen fick Inga lite leta godis övningar....gott gott. 

Imorrn ska vi leverera kycklingar, åka till Helen en runda och gubben ska på auktion. Sist var hela bilen full därifrån.....

Ännu en strålande sommardag väntar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar