söndag 27 juli 2014

Finbesök och träningsinspiration


Foto; Anna Hilding

Idag fick vi finbesök här i Tygared. Anna Hilding med Mints bror Grym kom och hälsade på, hon skulle ta sin mormors tallrik och åka med den till Mästocka stod det på facebook i morse och en stund senare var det bestämt att hon skulle komma hit oxå om tid gavs, ett antal timmar senare var hon här!

Anna är en härligt sprudlande människa, önskar jag hade haft hälften av hennes kreativa tänk. Eller hälften av min egen lathet skulle bort....hur som helst, det blev fika med mängder av tips o trix som vi ska stärka Mints rygg med och dessutom lite finlirstips till mitt lilla yrväder Inga. 

Anna kommer ju hit i höst för en helg med mina valpköpare och jag hoppas att även jag och Inga kan få oss en rejäl släng av sleven i vår grundlydnadsträning då! 

Så, 24 pass minst skulle vi hinna med innan hon kom tillbaka, det är redan ett gjort ikväll! 

En annan häftig sak är att Hanna nu börjat om med hennes och Annies träning hos Catrin Henriksson, vi började om helt från scratch då Annie dels haft sin stelhet och dels haft dålig framåtbjudning. Efter bara ett träningspass där och ett hemma så verkar det redan ljusna, hon har haft för höga krav på sig och haft lite för mycket övningar som hon helt enkelt inte förstått. När man lägger det enkelt för både henne och ryttaren så blev det genast en  hela annan arbetsvilja  i hästen. Riktigt roligt att se faktiskt. även om det gått framåt tidigare så har man ändå märkt av en viss ovilja hos Annie och ja det har nog till stor del berott på att hon helt enkelt inte förstått. Nu känns alltså banan väldigt mycket klarare. Jätteskönt! 

Ikväll är det sista kvällen maken är ledig, nu drar efterarbetet på Hallandsåsen igång! Jag och dottern däremot njuter av ytterligare tre veckors sommarlov....

Hastalavista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar