söndag 22 juni 2014

Från en höna till en annan....


Idag var jag väldigt glad att jag har en av mina gamla godingar kvar i livet ännu och att hon är den hon är....ute i lilla hönshuset har en hög med unghöns dels lagt flockavis med ägg och sen lagt sig på dom. Dom ligger som platta paddor, jag flyttar mig inte! har försökt rensa bort äggen allteftersom men dom samlar fort och ja till slut gav jag upp. Tänkte ligg där då tills nåt kommer ut. idag låg där en kyckling men tvärtom vad dom brukar så var där ingen höna som brydde sig om den lilla. Inte alls. Den låg där bland äggen, trasigt ägg fanns inget så det har dom nog ätit upp.....

Vad göra? Jo man tar härliga gamla Gulan, en dvärgkochinhöna jag en gång fick av goa Pernilla, och så bär man iväg med henne, några andra ägg och liten kyckling till eget krypin. Gulan är dessutom den lillas mormor....och så fick den lilla en egen värdig vårdnadshavare...underbara Gulan. Vet inte hur många kycklingar hon gett oss på farmen men fina är dom och hon är sååå duktig! älskade höna!


Igår var vi ute och gick en runda efter regnet, gissa om vovvarna var glada! Idag var vi ute och gick mitt under regnet men det är ju en helt annan historia,...en blööööt sån....



och glada Mint, happy as ever.....så härligt att se!!!!!!


Ikväll har mor och far varit här på mat och fika, så mysigt! mysigt är dock inte alla knott som nu kommer fram på kvällen, börjar bli dags för en knottomat....

I veckan blir det lite träning, jag går härhemma och tittar på Chili som efter andra valpningen har blivit lite gammal och trött känns det som. Väntar på att hormoner och annat ska lägga sig och att hennes kropp ska komma tillbaka i form igen. Det är tråkigt att se sin vovve bli så gammal i ett enda slag. Trots vitaminer och annat så verkar denna valpningen ha tagit hårt på henne. Blir tyvärr ingen träning för henne på ett tag. 

Dom andra två ska sättas igång på allvar nu efter deklarationerna, funderar på att köra viltspår med Mint igen, kunde faktiskt vara roligt prova. Sliter dessutom inte på ryggen på henne. Plus att hon tycker det är vansinnigt kul! 

1 kommentar:

  1. Fina bilder på dina djur! Härligt att Mint mår bättre, och kan börja njuta av aktivering igen!
    Men lilla mamma som är trött, jobbiga små barn, ja det tar väl lite tid att få tillbaka energin igen efter en sån kull! Energin på hennes son är det däremot inget fel på, den är på topp! Kram på er Nina o Basse

    SvaraRadera