torsdag 19 juni 2014

En härligt ledig vecka!


Denna veckan har varit lite magisk. Började i måndags med att göra klart deklarationerna, åka upp till Sophie med Mint och samtidigt ta med en hög med kycklingar vi kläckt fram åt henne. 

Lämnade Hanna o Mint där medan maken och jag for iväg och handlade. Väl tillbaka hade di små fjäderfäna installerat sig och Mint fick det bästa av omdömen. Lite stel ännu i ett bakben men för övrigt stark, jämn och musklad! Helt underbart! Det som stör mig i sammanhanget är att om människan som utgav sig för att hjälpa oss i höstas, om den verkligen gjort det hade Mint sluppit bli dålig inemellan men å andra sidan hade vi heller aldrig kommit iväg till Sophie. Inget ont som inte har nåt väldigt gott med sig!

Så nu är det träning som gäller för Mint! Markbunden och försiktig, men dock träning!

I tisdags var det avslutning äntligen, släppte av Hanna i skolan och maken och jag for till kyrkan. Det var en som sig bör vacker sista avslutning och efter dom obligatoriska sångerna vid skolgården så for vi hem och tillbringade dagen i rätt så mycket lugn och ro. 

Igår stod nästa punkt på schemat, besök hos tandläkaren, Hanna ska ta bort sin tandställning äntligen! Som hon har längtat!!!!!

På eftermiddagen medan jag stod och åt en macka så tog hon maken med sig ut och sprang i skogen en runda. Mina hjärtan!

Och idag har maken och jag varit i Tyskland på tur. Härlig tur bara han och jag och vi fick handlat en hel del....

Men...borta bra, hemma bäst. Ikväll har jag tappat upp flädersaften jag satte i söndags och så har jag förberett morgondagens firande härhemma. Bara tårtan som ska garneras och så ska jag minnas att ta upp matjestårtan och räkcheesecaken. 

Dessutom står det hundträning på schemat, spårning för dom små, lydnad för Mint! har som mål att träna ett litet pass om dagen med dom båda som står på träningsagendan, ger så mycket, tar så lite. 

Ha en helt underbar midsommar, var rädda om varandra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar