onsdag 4 juni 2014

Älskade hund....




Ibland träffar man på människor eller djur som berör själen lite extra. Varje dag känner jag så för min lilla hund, min lilla Inga. 

Denna lilla hund som berör min själ varenda dag när jag vaknat upp tillsammans med henne, för trots att jag har sagt i alla år att aldrig hund i sängen, så sover Inga mestadels i sängen. Bara där inser man hur hon har nästlat sig in i tillvaron....

Hon ligger där och när klockan ringer kommer hon upptassandes och så lägger hon sig och så ska det klias mage en stund innan man går upp...

På dagarna ligger hon och sover i sin korg på altanen eller ute så hon ser mig. Rör jag mig så kommer hon. Alltid lika pigg på upptåg. Alltid vid min sida och hon gör mig så varm så glad och hon är en sån där vän man alltid vill ha vid sin sida. Jag hade en sån relation med min Tim och när han dog var det många som sa att en sån hund Ulrica, det får du aldrig igen. Han var helt underbar. Han tog en bit med sig när han gick, resten kändes det som om Findus tog när han gick. Jag tror mina pojkar har sänt Inga till mig för att göra mig hel igen. 

Underbara lilla älskade hund, du gör mitt liv komplett! 

Och jag kan säga att min själ, den behövde dig. Nu är den hel igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar