lördag 24 maj 2014

Bilder från London....


I månadsskiftet april-maj hade jag och Hanna några underbara dagar i London...härligt väder, bra shopping och många sevärdheter....





Bland det första vi gjorde när vi installerat oss på hotellet var faktiskt att äta lunch...pulled pork i en Hot pot....mumsigt värre!




På Trafalgar Square stod denne herrn...

Obligatoriskt är ju att hälsa på dom i princip tama ekorrnarna i Hyde Park...sååå söta...ja och så passerade vi slottet naturligtvis...






På kvällen gick vi till Garfunkels och åt en Garfunkels platter, mat som fyllde magen och mer därtill och var såååå gott!


I en bokhandel hittade vi denna hyllan. Beatrix potter har dom finaste barnböckerna jag vet...när jag får barnbarn kommer dom att få såna här det lovar jag....


och ute i Covent Garden hittade vi en marknad med brownies stora som händer......kakmonstret vred sig i förtvivlan att hon var på väg för att äta lunch...



Eftersom vi var där 1 maj så var det ju 1 maj demonstration. Mycket märklig sammansättning faktiskt. Demonstrerades om allt möjligt och mitt i allt kom säckpipeblåsare...



och så släpade jag med mig Hanna till Harrods helt magnifika matavdelning...


Som sig bör när man är i London så drack vi afternoon tea....minikakor och scones och snittar....hur gott som helst....



och till sist fick Hanna upp mig i The Eye.....aj aj det var högt....




men fantastiskt vackert....




och till sist när vi åkte hem kunde vi inte motstå att äta ännu en omgång Pulled pork i en Hot Pot....


och jag fick mitt Starbucks kaffe till slut...

Det var ett härligt veckoslut och vi längtar redan tillbaka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar