tisdag 11 mars 2014

Mint är mjukare


Var ju nästan en vecka sen jag uppade här så måste skriva hur det har gått...

Mint och jag åkte tillsammans med maken till Ljungby i fredags till Sophie som fick känna klämma strecha och dra i Mint. Hon fann inte mindre än två stora låsningar på Mint och det gnoddes klämdes, laserbehandlades och vibbades och mjukades upp....redan när vi gick därifrån såg man en tydlig förändring på Mints gångmönster...

Det värsta är att jag har inte sett henne gå så på flera år.....

Men hur som helst, nu går hon med oss ut och går, får inte rusa så idag gick jag exempelvis med henne och lillan själv på skogsrunda, då går hon och gnolar med sitt och lillan med mig. Sen får hon strech varje dag, hon får massage med arnica liniment och hon får msm, nypon och omega 3 i maten...Sakta men säkert så ska hon tillbaka. Återbesök till Sophie om två veckor, ja en som det är nu faktiskt.

Just nu njuter vi av vårvädret härhemma, går och fixar lite, ska klippa ner perenner i veckan tänkte jag. Hönsen går ute på dagarna och deras matte går och glor i skyn...och i skogskanten. Tycker inte om det där. Alls.

Nu är ju deklarationssäsongen igång oxå så jag kör så det ryker och så mycket jag orkar...

Men, lite lunch hann vi med i Ljungby, strosa lite i ett par affärer oxå. Och fika. Sen var vi och fikade igen i söndags....jättemysigt. 

Lite måste man unna sig ,i vårsolen....det är ju den vi har längtat efter heeela vintern! Eller hur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar