onsdag 5 mars 2014

Lite träning för både fyrbenta och tvåbenta.....





Idag har bjudits på träning för stora och små. En morgonrunda i skogen för dom fyrbenta tillsammans med tvåbent matte, Mint i koppel större delen av tiden men hon verkade tycka det är okej. Hon får gå med oss, inte för långt dock, men på plan mark och inte en massa bus så är det okej. Väl inne igen så strechade jag henne noga och så fick hon massage med hästliniment och hon somnade....tyckte uppenbarligen det var jätteskönt.

Sen har jag fått jobbat en hel massa idag, det är så skönt! På lunchen for jag till stallet och gick och gnolade för mig själv, mockade och fixade ordning mat och gav hästarna lunch.

Efter lunch så blev det mera jobb och en liten eftermiddagspromme med vovvarna innan middag och insläpp av Annie. Gick i skogen med vovvarna och vände, bytte riktning och försvann bakom granar. Nyttigt för lilla Inga att hålla koll och det gjorde hon med den äran, hon hade järnkoll när jag försvann och kom snabbt så in i till mig. Jätteduktig tjej!

Sen när vi kom hem från stallet tränade jag lite kontakt vid sidan med Inga, Mint fick leta lite godis tillsammans med Inga efteråt och Chili fick ett litet lydnadspass på gräsmattan. 

Mera jobb och sen ett pass på motionscykeln och lite kvällsmat på det. En härlig dag och man är härligt mör i kroppen...jätteskönt! Längtar efter att kunna börja springa igen men just nu är det inte så många hundar som kan springa med mig...så vi går istället och så får jag cykla inomhus. Funkar det oxå!

Ha en fin kväll därute! 

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag satt av en slump och letade efter mina gamla hästar på google och råkade komma in på din hemsida. Jag tror att den Zimone som du beskriver i ett av dina blogginlägg kan vara min gamla ponny. Min Zimone var född 1992 och hade följande stamtavla:
    e: Casimirsborgs Avocado RNF 6
    u: Zindy RNF 1437
    Kan det vara samma ponny som ni köpte?

    MVH

    Jessica Svensson (jessica.svensson@praktiska.se)

    SvaraRadera
  2. Usch då, håller tummarna för Mint! det var ingen rolig historia :( Ryggproblem känner vi igen här hemifrån, jag lider med er. Stora kramen

    SvaraRadera
  3. Åh dina hundar är sååå fina!!!!!!! Lilla Inga är bedårande! KRAM om dig Ulrica!!!

    SvaraRadera