onsdag 26 februari 2014

Inom loppet av en halv sekund....


så stannar hon, fastfrusen med alla fötterna i marken. På min visselsignal, Min stoppsignal. 

Sekunden efter vänder hon på huvudet, vad vill du? Underbara hund.

Och vilken dag jag har haft idag. En dag där man bara tankar in energi i mängder, då man inser vart platsen på jorden är som man är skapad för. När man är tillsammans med människor man uppskattar och tycker om, människor som lyssnar, bollar, stärker och coachar. Helt underbart. 

Åkte till Birgitta i morse med Inga och Chili, bjöds på semla och kaffe, mums! och så pratade vi fortsatt träning för Inga. Med en känsla av total lycka och harmoni körde jag sen hem, härligt att vara igång med träningen igen och känna att det ska bli sååå roligt! Det är ju detta jag tycker är så vansinnigt roligt....

Det gör mig fantastiskt lycklig helt enkelt.

Ute sken solen en härlig vårvärmande sol och jag tog hundarna och gick en runda i skogen sen, utrustad med visselpipa och glatt humör gick vi en lite annan runda än vi brukar och jag kollade av Chili lite och hon är ju den klippan hon är den tösen, allting satt som ett smäck! Några veckors vila till sen kör vi...

Lite jobb, lite hönsmatning och hönsprat och sen vidare till stallet för att tjejerna skulle rida ut. Ja vad ska man säga, det gör en väldigt lycklig när dottern väljer att idag släpper vi linan helt i skogen, Annie är cool som en klippa i skogen och man märker att hon tycker det är vansinnigt kul. Istället kunde jag gå bakom och lyssna på två tonårstjejerns småprat emellanåt, lite fnitter och lite småprat och bara njuta av promenaden och av att den där hästen vi köpte när hon var knappt ett nu går fram i skogen som om hon aldrig gjort annat och på ryggen sitter världens lyckligaste unge.

Ja vad ska man säga? Det har varit en helt underbar dag, en energitankande dag i underbara människors och djurs samvaro! En perfekt dag helt enkelt! Lovely!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar