fredag 17 januari 2014

Små personligheter...och snöstorm...


vind som blåser genom alla kläder man har på sig och full snöstorm...igårkväll gick strömmen och jag tänkte hjälp vad kallt det kommer att vara imorrn om den inte kommer tillbaka! Det blev två timmar i soffan läsandes en bok om djurkommunikation i ljuset från värmeljus och mitt kandelaber...mysigt. 

Fortsatte sen med lite tv och sen lite mer läsa innan jag somnade. Det var jätteskönt. Lugnt och stilla. Hur gott som helst.

Men imorse var det alltså fortfarande full snöstorm och faktum är att det blåser som ....fortfarande. Jättekallt ute. Fruktansvärt. Nej snöstorm gillas inte om man är ute. Däremot är det rätt mysigt att gå inomhus och titta ut på det...

Dagen idag har jag jobbat, suttit i valparnas lilla rum och gluttat, det är små personligheter som utkristalliserar sig därute nu. Dom är hur charmiga som helst!

och ikväll har jag städat undan den sista julbiten, alla gardiner bytta och huset städat. Jätteskönt.

Tyvärr är jag så trött ikväll så jag nästan är yr i skallen och det är väl inte så roligt däremot. En lugn helg ligger framför oss iaf och det ska bli skönt. 

Ha en go helg därute och kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar