söndag 6 oktober 2013

Söndagsfrukost, musicaler och hästtitt


Nu bakas det på torpet häruppe! Helgens bakning blev en sats frukostbullar, givetvis från Sarabakar.se
Hennes småfolksbröd gick hem här oxå! 

Satte en deg igår eftermiddag, bakade ut dom igårkväll, in i kylen och i morse satte jag dom i rumsvärme medan ugnen gick varm och sen in i ugnen. Klart! supergoda! och så smidigt att slippa gå upp i ottan för att få färska bullar....och jag gjorde dom på kall mjölk och kallt smör...supersmidigt. Fasar bara för den dagen Hanna går till sin hemkunskapslärare och förtäljer henne att nä nä så ska man iiiinte baka bullar...eller bröd. Tanten lär väl få hjärtsnurp, precis som dom stackars hushållslärarna som suckade på kursen hos Sara och konstaterade att dom lärt ut fel i alla år...

helgen har även bjudit på fint väder, en långpromme med Annie igår, en ridtur för både Hanna och Elin idag, en härlig pratstund med ny bekantskap, och så en konsert i Halmstad med Peter Jöback.

Jag har sagt det förut, jag säger det igen. Det finns ingen som kan få håret att resa sig i nacken såsom Peter Jöback kan! Ingen! Under en tid när jag mådde kasst så spelade jag hans julskiva om och om igen, den liksom bar mig igenom den svåra tiden och sen grät jag varenda gång jag hörde den i flera år....och jag har nog varenda skiva han gett ut. Det går rakt in i hjärtat när han sjunger...hela vägen. Det är såå vackert!

Det roligaste på hela kvällen var väl dock när vi skulle från parkeringen, hujedamig hur folk kan knö sig ut från en parkering! Under att det inte small!

Idag har vi ätit lugn söndagsfrukost då, varit i stallet och så har jag tittat på häst. Men nej, inget att ha denna helgen. Det ska oxå kännas i hjärtat, det är viktigt! Jätteviktigt!!!!

Imorrn är det måndag och ny vecka. Bjuder på ny hästtitt, ja ett par stycken faktiskt, öppet hus i Veingeskolan och säkert nåt mer som jag har glömt :)

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar