onsdag 30 oktober 2013

Är där månne smått därinne?


Idag har vi varit och gett Chili hennes första herpesspruta. Redan kan man skönja att hon är lite rund om magen, eller är det månne bara för mycket mat på sistone?

Vågar inte svara på det men nog hade hon gått upp i vikt alltid idag när vi vägde henne hos veterinären. Men som sagt ännu är det lite tidigt att sia om det är valpar eller om det beror på att hon ätit ordentligt sista dagarna. Några dagar har hon iofs matvägrat och hon har oxå spytt så nja...jag tror på valpar!

Vi håller tummarna!

Ja här drog Simone fram genom skogen i måndags. Hanna var förtvivlad för att stormen döpts efter hennes älskling men ja kanske var det därför vi oxå blev förskonade. Det blåste bra och som vanligt så satt jag och Hanna ensamma hemma när det var mitt i värsta ovädret och strömmen gick. Väldigt obehagligt! Även om inte maken kan göra nåt åt strömavbrottet så är han ändå hemma...

Hur som helst,vi var väldigt förskonade, stormen drog inte med sig några mängder träd och husen härhemma klarade sig fint. Vårt gamla fina äppelträd som i höst gett oss mängder med äpplen delade dock sig på mitten och lär inte ge så mycket äpplen framöver. Det är lite synd. Men, värre kunde det varit. Väldigt mycket värre.


Om ni går in här och läser så har familjen Häger drabbats hårt. Gå gärna in på gruppen Rädda Caprica på facebook och skänk en slant, dom behöver all hjälp dom kan få, både för att rädda sin häst som är i Helsingborg på djursjukhuset och för att kunna bygga upp sitt stall igen. 

Det var som om något gröptes ur inom mig när jag läste det på kvällen och jag är så tacksam för att våra djur var säkra i sina stallar när det blåste....väldigt väldigt tacksam!

Och ja nu är det bestämt, den här madamen kommer att flytta hem till oss om allt går vägen;


Lilla Esprit är ett och ett halvt år och ja jag hoppas jag får en fin kompis i henne!

Nu är det soffan som gäller! 

Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar