lördag 14 september 2013

Godmorgon härliga lördag!


Ännu en härlig dag i hösten, vilka fantastiska dagar vi har haft på sistone, ja hela sommaren har varit helt magisk!

Det har verkligen varit underbart!

Igår var vi och red på eftermiddagen hos Annie jag och Hanna, jag satt i solen medan Hanna red och bara njöt...det var underbart. Senare på kvällen var jag med Helena på jaktträning och ja vi gick och bara njöt av det underbara vädret! Sjön låg som en spegel och det var så vackert!!!!

Det blev en bra träning med vattendirigering som jag behövde hjälp med och det kändes väldigt bra. Chili fick dirigeringar på två olika ställen, vi började med synliga för att få upp linjen och sen droppades en till på samma ställe för att hålla linjen och lära linjen så att säga. Det gick jättefint alla gångerna och sen fick Chili avsluta med en dubbel markering på vatten, även den gick kanon, hon gick i rätt område men sen hade den flutit iväg så jag fick dirigera bort henne men hon hade iaf rätt område. Det är jag jättenöjd med. 

Som jag sa till Helena, inom jakten är Chili min lärohund, jag måste få hjälp att ta mig framåt över dom där små kullarna som uppstår och det är ju ypperligt att få hjälp av nån som startat på ett antal fler prov än jag...att lära sig tänka rätt. Bland annat måste jag ha lite mera is i magen innan jag använder pipan...viktigt viktigt!

Idag blir det vila för Chilis del, det blir stallgöra och lite annat smått men annars har vi inget stort på programmet...lite tvätt och sånt bara. 

Ha en riktigt fin lördag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar