söndag 18 augusti 2013

Mörkret sänker sig...


Mörka regniga kvällar i november med blaskiga hagar känns långt borta...

men ändå nere i hagen så är det blaskigt och upptrampat, kossorna har trampat runt och trampat ner, har dessutom antagligen stångats i ankornas damm och gjort ett hål i duken på den. Men men. Finns säkert nån affär som har en sån kvar eller så får jag fixa nån annan liten bassäng åt dom inne i vinter. Den är ändå lite stor :)

Idag har vi vart hos min bror och svägerska och firat födelsedag, jättegott. Min svägerska gör godaste smörgåstårtan! Mumsigt mumsigt! Fick bli en promenad och lite fix ikväll när vi kom hem för att smälta dom tre stora bitarna jag klämde i mig...

Har fått städat hos höns och ankor idag, och så fick jag äntligen tummen ur ändan och körde ett lydnadspass med Chili. Lydnadstävling om två veckor, jaktprov om tre. Ibland undrar jag hur jag tänker. Inte alls skulle jag tro, har tränat typ tre gånger på hela sommaren. Tanklöst och inte särskilt snällt mot hunden. Men å andra sidan har hon varit dålig och motivationen i botten, då är det inte ens kul att träna. Ikväll fick vi iaf kört ett pass och det gick riktigt fint. Måste fila på rutan och på fjärren men ställandet under gång som varit nån slags stor tankevurpa hos Chili funkade finfint. Större delen av fjärren oxå faktiskt. Så det finns hopp. Har anmält till mer än en tävling i tvåan så det får bli som det blir första starten, kan ta det som träning och avstämning, fila på det som inte funkar. 

Nu är det iaf kvällen och mörkt. Till veckan blir det rabarbermarmeladskok, rönnbärsgelekok och så ska vi åka upp och hälsa på vår Annie imorrn, hon är andra turen för tillridning hos Matilda. Ska bli  väldigt roligt, Hanna ser verkligen fram emot att få börja galoppa på Annie!!!!

Ha en skön vecka, imorrn börjar allvaret igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar