måndag 26 augusti 2013

Långa dirigeringar och kommandoförståelse...



Det är nåt med mig och träning att behöva en stor fot i arslet för att komma nånstans.

Nu kom vi ju med på prov och då banne mig måste man träna. Man kan fråga sig varför man då inte kan vara strukturerad och träna lite emellanåt och ha träningen a jour när det är dags men nej, har jag inget att träna för så blir det väldigt lätt *jag gör det sen*.

Men nu så!

Igår var jag ute och kollade stängsel och tänkte eftersom jag vet att Chili faktiskt gärna dras till det som är sist kastat, så ska jag se, med en sån störning, om hon faktiskt håller sig fast i området på närsökssignalen. Vet hon alls vad den betyder? Kastade en dummie innanför muren och fortsatte sen längs staketet ner en bra bit. På halva vägen droppade jag en helt osynlig dummie för Chili. Svårigheten som jag trodde skulle då vara att hon hade dragning till den som kastats istället för den jag droppat.

Men, ibland får man glada kvitton. Jag blåste stopp där den låg och närsökssignal. Jag trodde faktiskt hon skulle dra till den kastade men ack nej, hon höll sig faktiskt stadigt i området tills hon hittat den. Den kastade dummien fick hon sen ta från en helt annan vinkel, rakt över hagen.

Idag har vi kört långa markeringar med dolda nerslag, guld att ha en gubbe som tar kastaren och går ner i hagen, hunden som bor halvvägs ner till Knäred ylade högt och ljudligt varje gång han sköt...det gick kanon och hon fick ta duva som avslutningsdubbel, nu blir det viltträning resten av veckan. Har inte tränat på vilt på jättelänge och hon behöver få in det tänket istället för dummiesar. Men vi har nästan två veckor på oss så det ska inte vara några som helst problem!

Ja och så har vi varit hos Annie idag och Hanna fick galoppat ännu en gång. Gick jättefint och Annie förstår mer och mer den vanliga galoppskänkeln.. Matilda har gjort ett jättefint jobb med henne, är sååå stolt och sååå glad!!!!

Nu blir det duschen, en kopp te och soffan!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar