tisdag 4 juni 2013

Hon är hemma igen!


Vår underbara donna är hemma igen! känns jätteskönt att ha fått hem henne igen, verkligen! 

Matilda red henne ett pass igår innan vi åkte hem och sen åkte vi hem lugnt och fint till den halländska myllan igen!

Idag har vi varit där och fixat och grejat, tog ut henne en tur, brunstandes och i blåsten med kompisar som stod i två olika hagar och gnäggade, det blev lite för mycket för henne faktiskt. Nya kompisar dessutom, två styck. Eller nygamla. 

Som sagt, lite mycket och när jag väl stod där så kände jag varför gjorde jag såhär nu då? Var tänkt som en stilla promenad men det började med att jag inte hade nån tröja på mig och det blåste faktiskt lite kallt ute...redan där borde jag hejdat mig. Men nej. 

så, har man tagit ut båten får man ro den i land så det blev en hel lång liten promenad på gårdsplan och en liten promenad upp förbi hagarna med gnäggande kompisar. Till slut slappnade hon av och kunde gå in igen, sen när kompisen gick in fick Annie gå ut i hagen igen.

Puh!

Hon ska ju vila nu så jag tror vi håller oss ifrån fler såna strapatser iaf i några dagar....

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar