lördag 22 juni 2013

Första ridturen...


Maken sa det igår, du använder Hanna som lite försökskanin. Nu när det har funkat fint för henne så vågar du dig upp...på Annie alltså. Utan lina. 

Och jo det är väl lite sant. Igår kopplade jag loss linan från Annie och Hanna och tjejerna både skrittade och travade själva i paddocken. Gick jättefint. Annie är så supersnäll och det känns som att det bor inget ont i henne överhuvudtaget. Inget alls. 

Idag vågade jag mig så upp på henne, helt utan lina. Kan tillstå att jag tänkte nästan bangat ur och väntat tills maken kunde ta oss på linan...man börjar bli gammal och nojjig...pjåddig. Men nejdå, Annie var så snäll så snäll och det gick så fint. Vi både skrittade och travade i båda varven och ändå var Samantha där med Europa och var både bakom och framför. Nojjiga jag såg framför mig hur Annie skulle kasta sig iväg och efter Europa. Inte då. Inte alls. Tror inte ens hon föresvävade sig tanken. Hon gjorde precis som jag ville och ja jag var minst sagt lycklig när jag gick av. Underbara häst!

Snällare häst finns inte!

Ikväll är det godistime och sofftime!

1 kommentar:

  1. Helt rätt, offra ungdomen ;). Skämt åsido, det verkar vara en underbar liten tjej ni har :)

    SvaraRadera