lördag 27 april 2013

Papper papper papper papper....


Nu är den här igen, deklarationssäsongen. Papper i högavis har invaderat mitt skrivbord. Jobb från tidig morgon till sena kvällen, sju dagar i veckan....

Ja utom denna helgen, då jag och dottern har Scandinaviumhelg. Mellanlandar hemma för att sova och mata djur ikväll och far iväg igen imorrn. Har varit uppe och kikat på dressyren idag, härligt och roligt och det roligaste var att väninnan Pia körde upp på parkeringen samtidigt som vi! Vilka odds är det? Pia bor i Skövde och vi härnere....

En härlig dag har vi i vart fall haft och imorrn är det hoppningen som ska ha sin final. Ska bli jättekul.

På vägen hem satt jag och tänkte på det där, det springer i benen på mig när jag sitter på läktaren. Men man kan inte hinna med allt. Går inte. Vi får se framledes men jag skulle vilja kunna ha tid att rida mera, tillbringa mera tid i stallet med hästen. kanske såsmåningom hästarna. Jag saknar det och har försakat den delen av mig själv i mer än 20 år...

Lite hundträning har vi dock hunnit med i veckan, det är jaktträning på schemat och det är mycket dirigeringar. Var med Hanna och Matilda på nytt ställe i veckan och Chili löste sina uppgifter fint. Dock tyckte hon en död gris var lite för äckligt och gjorde nån slags stolleryck men jag förlåter henne för det....

Lite lydnadsträning ska vi försöka få till, tanken är att vi ska starta lydnadklass II här i slutet av maj, var tanken den 1 redan men vi har inte hunnit träna så nej den står vi över. 

Nu är det hundmatsdags och kvällsmatsdags, sofftime och dusch och sen sova!

Ha en skön söndag, det ska bli underbart väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar