söndag 10 mars 2013

Påskig söndag med snöstorm...




Idag har jag och Hanna, trots snöstormen ute, påskpyntat härhemma. Insåg dock att jag behöver dels byta ut kransen på dörren, hrm...hänger forfarande en god jul krans därute som Hanna gjorde i julas, och köpa nya blockljus, dom som står i tvrummet är nämligen röda...tomteröda :O). 

så lite återstår, helt klart.

Men, det piggar upp med lite glada färger, gula ljus, gula dukar, lila ljus och små gula glada kycklingar och påskharar här och där. 

Imorrn ska jag ner till Mariette en tur och botanisera vad hon har för kransmaterial och kanske nån mer påskfilur kan få följa med hem?

Älskar glada färger!

Helgen har annars varit ganska lugn på sitt sätt, Hanna har varit sjuk så vi har hållt oss hemma, men för den sakens skull har vi inte varit på latsidan, eller iofs hon har vilat men jag fick ett ryck igår och började med att ta upp kött som legat i frysen sen i höstas, malde ner allt jag insåg aldrig kommer att hamna varken i gryta eller på grillen, och mitt i det kom jag på att jamen jag kan ju frosta av frysen samtidigt! Sagt och gjort, så fick det bli! Jag ställde ut alla korgar på altanen och sen stängde jag av frysen! Så skönt när det var klart och så fint det blev! 

På kvällen sen lagade jag till all färsen, och det känns ju extra bra! Nu är gamla köttbitar borta och dåliga samvetet med dom och dessutom så står det nästan helt färdiga middagar i frysen!

Lovely!

Imorrn är det måndag, ha en skön vecka därute! 

1 kommentar:

  1. Sicken söt liten kyckling ser ut som en dun boll. ja visst är det kul med lite färger nu som piggar upp. Särksilt när det snöar igen. Du har varit duktig kan jag se önskar jag oxå hade lust o ork. Nä kaffe o stickning ha det varit i helgen. Önskar dig en underbar vecka kram Beijan

    SvaraRadera