tisdag 5 mars 2013

Flunsa och framsteg


Ja och så var det väl märkligt att jag inte skulle klara mig ändå. Har hållt mig på så mycket avstånd jag kan hela vintern från folk med flunsor men dagen efter mammas födelsedag förra veckan fick min brorsdotter feber och ja det är nog den som har ramlat hit nu för igårkväll fick jag feber och den håller envist i sig. 

Det är så TRÅKIGT! 

Speciellt som vi skulle varit på löshoppning imorrn med Annie....hade tänkt anmäla henne till treårstest men känner när jag läst almanackan att där är ett test i Åstorp i Augusti som faktiskt ligger bättre i tiden. Det blir bättre förberedelser och då har vi varit på lite utställningar i sommar och hon har fått lite mera miljöträning vilket innebär att hon förhoppningsvis kommer att visa upp sig bättre då. Mer avslappnat. En spänd häst blir inte bra exteriört visad. 

Så så får det bli.

Men, idag tog jag in henne på dagen en tur, borstade henne och bytte täcke. Så varmt och skönt ute och tänkte hon kan gott gå halslös i eftermiddag. Utan täckes hals alltså....och så fick hon lite hanteringsträning. Men, hon gjorde som vanligt, coolt in, coolt ut. Gjorde halt på vägen ut, backade lite och gick till hagen sen lugnt och stilla där Niclas stod och väntade med grinden. Hur lugnt som helst. 

Vädret idag har ju varit underbart och jo jag hann sola mig lite när jag var och mockade, det var ju sååå skönt så jag blev ståendes utanför porten en stund...sååå underbart! 

Ha en fin kväll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar