onsdag 13 februari 2013

Gipslös och tandlös!


Hade jag varit Annie igår hade jag protesterat och sagt att hit åker jag ALDRIG igen. Nu har man ju inte den förmånen som häst att man kan välja sina ställen men det var så det nästan gjorde ont i munnen på både mig och husse igår....

Vi åkte till travkliniken, spända på att se om det hade läkt ordentligt i hoven på lillan och jodå det hade läkt jättefint....Gipset fick därför gå av och nu ska det vara helt okej att gå i hagen. Dock beordrad sjukhage och platt mark i några veckor till för att det ska läkas ordentligt och vi ska vara rädda om det...

Men sen...sen var det dags för vargtänder. Där var inte en utan TVÅ stora bestar som satt därinne i munnen och stora var dom tydligen oxå! Tog en hel del vickande och karvande innan veterinären fick ut dom! Sen när han skulle raspa tänderna efteråt så flög där ut en mjölktand på köpet! Hualigen! Blodet droppade och ja som sagt gillar man inte tandläkaren själv så tycker man vääääldigt synd om stackars hästen som ska behöva utstå att bli dragen i munnen på det sättet! Usch! 

Sista veckan har i ärlighetens namn varit rätt så stökig, mycket fara fram och tillbaka, oro för lillans hov, och momsvecka, så idag när alla momsar var klara och inne så passade jag på att ta till vara Hannas feber och att hon är hemma från skolan så jag låg kvar i sängen ytterligare ett par timmar, slog upp ögonen tjugo över nio. Guld att kunna göra så! och så skönt att få sova och bara vara på morgonen!

Nu blir det stallgöra och sen i eftermiddag är det dags att jobba igen! Blir bara halvdag idag :O): 

Ha en fin dag mina vänner!

1 kommentar: