fredag 4 januari 2013

Vilken härlig början på året!


Nyårsdagen började så bra. Fick ut Chili och dammat av henne för första gången sen....länge! 

La ut ett sök med tio dummiesar och ett rätt långt linjetag, ca 70 meter skulle jag tro det blev. gick linjen med henne upp, droppade en på vägen hon inte såg. På vägen tillbaka gick jag av linjen, kastade ut en dummie åt sidan och gick sen tillbaka in på linjen igen, strax efter den jag hade droppat. Den jag hade kastat var då tänkt som störning åt henne.

Tog henne till söket och hon fick hämta in tre.Hon är fantastisk, såg ut som att hon inte ens vilat nåt från träningen. Sen tog jag upp henne på linjen och tänkte nu ska vi se hur störningen stör henne. Svaret blev inte alls. Hon gick klockrent rakt fram och fann den jag hade tappat på vägen. 

Tillbaka till söket och fick ta in fyra. 

Upp på linjen igen, ut på rak linje, blåste stopp och högertecken och hon drog höger och hämtade den jag hade kastat. Inte heller denna gången en enda tendens att gå själv så att säga. 

Sen tillbaka till söket, hämta in resterande tre.

Och till sist ut på linjen och hämtade den dummien som låg längst bort. Där tappade jag dessutom henne på andra sidan kullen och var tvungen att förlita mig på att hon gick iväg som hon skulle, men, inga problem, hon stack iväg och hon kom tillbaka lika kvickt. Duktig tjej!

Sen var jag ute och cyklade med Mint, tog in hästar och myste med Annie, fick slängt in pallen i boxen och ställde mig och hängde över henne, inga problem! 

Hem och kvällsmysa med familjen...

Underbar början på året....

På natten sen började kaoset, Hanna började kräka, spydde från två på natten tills halv tio på morgonen. Däremellan sov jag, sprang och hjälpte henne på toa och fick servat henne så hon kunde sova emellan. Tolv timmar senare var det min tur och jag är nu äntligen bättre, det är så skönt! Fortfarande trött och matt i kroppen, men bättre! 

Nu är det makens tur....snabbantning såhär i början av året....

Hualigen! 

1 kommentar: