måndag 7 januari 2013

Siffror, numbers, krumelurer...


Nyåret har gått, och strax efter så drar det igång. Det stora racet fram till den 15 juni. Deklarationssäsongen. Säsongen när jag vänder papper, kör bokföring, bokslut så det ryker och bara biter ihop. Inte nån tid att förlora, ingen tid att sitta ner och känna att jag kan ta det imorrn. Man kör så det ryker så man blir klar.

Ja man måste vara lite tossig som jobbar med det jag gör. På juldagen satte jag mig och körde bokslut. Toknöjd med mig själv gick jag och la mig senare på kvällen efter att ha arbetat hela eftermiddagen när tvn stod på, gubben såg på tv, hanna spelade nåt spel på datorn. Allting var lugnt och stilla. Jag jobbade. Känslan att sitta och jobba när det är helt tyst runtomkring, ingen telefon som ringer, inga tider att passa, bara fått jobba undan, ja det är underbart.

Men som sagt nu sätter vi siktet på den 15 juni, nu kör vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar