lördag 19 januari 2013

Här kommer den nya blivande fadern....

Foto Lena Sandersson

Idag har vi gjort en roadtrip upp till Kennel Micawbers och Inger för att hälsa på henne och för att hon skulle få träffa Chili och för att Chili skulle få träffa den blivande fadern till nästa kull valpar, för att vi skulle se hur dom gick ihop och passar ihop. Vi kom fram till att dom passar vääääldigt fint tillsammans! 

Så, till hösten, kommer en ny kull valpar, denna gången oxå med bruna anlag, efter vår Chili och A flatgolds son of Alvar, alias Einar. http://www.rasdata.nu/flat/hund/2009/s6592909.htm

Einar är en underbar hane, lugn sansad och väldigt fokuserad som jag såg första gången på provet i Hunneberg för ett och ett halvt år sen. Trots nerver, trots att tankarna var på helt annat håll, så smög den här lille killen in i mitt hjärta och där har han suttit sen dess. Det var dessutom ett extremt prov med mängder av störningar, provet där Chili tog sin etta och Einar en tvåa, bara att fixa det är fantastiskt häftigt!  Jag har sett honom på prov och  sen dess oxå och han är en helt ljuvlig kille! 

Vi hoppas på ännu en kull riktigt härliga arbetshundar, Einar har engelska arbetslinjer och blir ett fint tillskott till dom svenska linjerna, Chili har ju även hon engelska linjer på pappas sida, så detta blir riktigt spännande! 

Mer info kommer strax......

4 kommentarer:

  1. Hej på er! nu var det längesen jag var här o hälsade på..! vilken trevlig nyhet jag möttes av! så roligt att de tyckte om varandra :) Blir nog hur bra som helst. Lycka till! KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Och bruna anlag, bruna flattar är så fina! En sådan tik hade jag kunnat tänka mig...! =)

    SvaraRadera
  3. Vad kul med planer för en ny kull valpar!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lisbeth o Töserna24 januari 2013 kl. 14:01

    Spännande!

    SvaraRadera