onsdag 9 januari 2013

Finmiddag mitt i veckan!


Jamen varför inte? Här håller vi på och rensar ut frysen. Tänk vad mat man har däri som man aldrig äter. Som aldrig blir äten. Gammalt kött har jag iofs börjat mala, sist när vi malde så åkte där ner lite lamm, lite kyckling, lite gris, nån bit vildsvin. Såna där bitar man vet aldrig kommer att tillagas. Här i familjen gör vi dock slut på en hel del färs så det fick bli så! Jättebra! 

Nu har jag ju en ny matberedare så nu ska det malas lite till såsmåningom...har lite jag måste få malt ner som bara ligger. Som bara är. Likabra det blir använt!

Idag har jag gjort klart årets första bolagsbokslut. Jätteskönt! Många timmar blev det och mycket jobb men så härligt när det blir klart! och man blir så nöjd med sig själv när man ror det i land hela vägen! Det är roligt. Love my job!

Däremellan har jag varit i stallet, rena terapin att gå där och mocka och sopa....och idag kvittrade fåglarna när jag var där och mockade, även om det regnade lite så var det jätteskönt ute. Bara för att stunden efter vräka ner, då satte jag mig i ladan och gosade med katten Krut. Gosig kattgosse!

Nu är det kvällen, det är middag och soffan hägrar!

Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar