söndag 30 december 2012

OBH Nordica Hercules


är nu officiellt invigd!

Vilken maskin, vilken motor! Plötsligt blev det väldigt mycket roligare att baka igen! TACK Älskling för världens bästa julklapp! 

På spisen står en annan suverän julklapp, nämligen gjutjärnsgrytan han köpte åt mig. Min gamla billiga variant från IKEA brände vid och jag svor över att jag inte köpt en redig variant utan en billighetsvariant. Hade en skeppshult tidigare som höll i sisådär 100 år kändes det som....Den flyttade dock i samband med separationen från Hannas pappa och jag köpte då som sagt en billighetsvariant istället som jag har svurit över flera gånger senaste året efter att den brände i botten. Dumt. 

Jätteglad är jag för mina julklappar!

Imorrn är det nyår och planerna för nya året börjar ta form. 

Suger dock på dom en stund till innan jag avslöjar dom, men jag kan avslöja såhär mycket, att på onsdag går färden norrut för att träffa Chilis troliga nya kavaljer. Har träffat honom förut, sett honom på prov och sett hans släktingar, underbara hundar! Dom och framförallt han har det där jag vill ha i en hane, trevlig, samlad, koncentrerad men ändå social, och pussglad! Fokuserad när det gäller och i övrigt en trevlig vänlig individ. Ska bli jättespännande och blir det som tänkt så blir det en ny kull valpar till hösten!

Vem han är? Det får ni veta om nån vecka....hihi.

Ha en fin kväll! och ett alldeles underbart nyår!

1 kommentar: