måndag 10 december 2012

Måndag morgon...


Ett himla snöoväder har vi haft här inatt, snön har kommit på tvären och det har blåst så det har sugt till i huset emellanåt. I morse hade dock vädret lugnat sig och maken kunde köra till jobbet. 

Själv vände jag mig i sängen ett par timmar till tills Hanna skulle upp och iväg till skolan. Efter hon hade åkt tog jag hundarna och gick ut en tur och nu sitter jag inne och tittar ut på snöstormen som ger oss snöfall inte från himlen och neråt utan mer på tvären. Lustigt det där.

I eftermiddag ska jag få hjälp av grannen att köra ner till stallet, i min fina nya bil tankade jag nämligen bensin istället för diesel i fredags, så är det när hjärnan går på högvarv och man *ska bara*. Då blir det fel. Bilen fick åka bärgare till Bendt bil och Lasse lovade ringa när bilen är klar för avhämtning, vilket dock inte blir förrän imorrn eftersom maken arbetar.

Alltid är det nåt. Men det är rätt lustigt såhär i efterhand...värre saker kan ju hända :O).

Ha en fin vecka!

1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar inne på min blogg! Här på Öland har vi också mycket snö, vi kom inte ut med bilen imorse, utan fick ta vår lilla hund under armen och pulsa bort till bussen. :-)

    SvaraRadera