söndag 2 december 2012

Julskinkan...



Visst är det lite härligt med allt pyssel som omger oss i julhelgen? Det här året har jag tänkt göra ett litet experiment, tänkte försöka mig på att rimma julskinkan själv och koka den. Vi köpte ju en gris i somras och av den ska det då få bli helt hemgjord julskinka. Lite spännande och förhoppningsvis väldigt gott!

Så, idag har jag tagit upp den ur frysen och ikväll ska jag åka och handla det jag behöver. Det är ju lite pyssel och lite som ska till!

Men man måste ju testa!

I helgen är Hanna hos sin farmor och farfar, körde ner henne igår och tog en tur till Vellingeblomman. Hanna älskar verkligen att vara hos sin farmor och farfar, det är så mysigt! Tycker oxå det är jättemysigt att komma dit, fick en sån härlig bamsefrukost när vi kom igår och sen for vi allihop till Vellingeblomman och sen på en liten julmarknad som dock inte var så väldigt mycket att ha. Trött och med en ny adventsbelysning for jag sen hem och tog hand om min goa Annie och provade täcket Flemming varit och hämtat hos T & A i Vellinge, satt som ett smäck!

Ingen frysande Annie mera!

Idag har vi fixat lite, gubben hjälper grannen och jag och hundarna har gått en rejäl promenad i den gnistrande snön! Det är så vackert!

Ska åka ner och gå en promenix med Annie oxå innan vi tar kvällen! 

Ikväll tänder vi det första ljuset, i advent! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar