onsdag 5 december 2012

Hej mitt vinterland!


Hej därute i snön!

Här uppe på berget har vi fått mängder med snö, det är så vitt och fint och så vackert! Lyser upp istället för det där trista gråa regniga vi hade förra året. jag är jättetacksam för snön istället! Blåsten gjorde mig galen, till slut var jag orolig att det skulle blåsa mest hela tiden och satt och tittade på väderrapporterna. Hemskt. 

Detta mer stilla och snöiga väder passar mig väldigt mycket bättre.

Igår var jag och hämtade hem Hanna från skåne, trodde vägarna skulle vara sämre men motorvägen var helt okej, den var farbar.

vi åkte och handlade på vägen hem och igårkväll så åt vi först julmat, kokte den första julskinkan, och sen blev det efterrätt i form av vaniljglass hemkokt chokladsås och bananer, jättegott!

Idag blir det jobba jobba jobba och en promenad med vovvarna i vita fina landskapet!

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar