tisdag 25 december 2012

Fortsatt god jul!


Just nu rullar en av mina absoluta favoritfilmer på tv. Trolltyg i tomteskogen. En helt fantastiskt rolig film som jag har sett om och om igen, flera gånger sen barnsben. När den släpptes på dvd var den ett helt självklart inköp...

Hoppas ni alla har haft en härlig jul, här hade vi en lugn och skön jul med god mat i god familjs lag. Jätteskönt. 

Fick äntligen en ny hushållsassistent, den jag har haft här tidigare sen mormors la av har tyvärr varit av det segare slaget och inte orkat med bröddegarna, vill ju gärna ha en maskin som orkar. Har därför inte varken haft lust eller ork att stå och baka några mängder sista året, det blir så knöligt när maskinen plötsligt inte orkar längre och degarna jäser för dåligt.

Såg en assistent på tv och insåg att den jag har måste ha nåt som inte dom har...eller tvärtom blir det ju. Visade sig att den jag hade hade en motor med väldigt  låga watt, inte konstigt den inte orkade...den är förlåten. 

Hur som helst, världens bästa make hade varit och köpt en OBH Nordica hercules, en likadan som dom hade i hela Sverige bakar, med nästan dubbelt så många watt som den jag haft tidigare. Nu ska här bakas!
Fick dessutom en overall igår av mor och Jörgen så jag slipper frysa i vinter. Underbart! 

Vi åt god mat, gott godis och bara satt i soffan och myste, helt ljuvlig julafton!

Idag är det juldag och inatt har ett förfärligt oväder rivit runt i skogarna. Det blåste inatt så det dånade och halv sju var jag ute och räddade in Hannas dörrkrans och tomten och fåren vi hade ståendes på verandan. Det som är lustigt med oväder är att lika fort som dom kommer, lika fort försvinner dom. Nån timme senare var här kavlugnt igen. 

Har jobbat lite idag faktiskt, sitta och jobba medan telefonen är tyst och kunna ta saker i sin egen takt är guld! och så har vi varit i stallet två vändor. 

Härlig juldag, lugn juldag! 

Ha en fin kväll och fortsatt god julhelg!

1 kommentar: