fredag 19 oktober 2012

Träning fortgår!


I brist på motivation för jaktträning så fortgår lydnadsträningen inomhus. 

Jag vill få till en bra kontakt på fria följet där Chili tittar på mig och jag använder nu mig själv som belöning. Funkar fint får jag säga, nästa steg är att flytta ut det. 

Vid ställandet arbetar jag med att ställa henne både vid sidan och framför mig från sättande och nu börjar kommandot stå falla ner på plats. Även när jag går ifrån henne, går runt henne, går tillbaka, går iväg igen, så står hon fint. Känns riktigt jäkla bra!

Mint fick sig en genomkörare idag på samma sätt. Och där ska Cecilia Klingberg ha en eloge! Jag har pipit bra till henne förut, nu bytte jag tonläge och det blev ett mer BRA, Cecilia vet vad jag menar! och det blev så BRA! Hon tog belöningen direkt och ooops fick vi upp tempot! Jeanette kan du komma ner och träna störning genast? ;O). blev så sugen på att bara sätta igång med den träningen genast! 

Åh känns bra inför nästa helg! Taggad max! 

Känns ännu bättre när vi fick stanna hemma från jakten idag pga mina trasiga axlar. Hoppas bara jag är kry så jag är sovbar nästa helg! 

Men nu verkar det lätta i lederna, smörjer hästliniment så jag luktar...arnica lång väg och menthol men det lättar skönt och smärtan har lättat. Stelheten är kvar men jag hoppas bli piggare lite till efter måndag och sen ska jag på en massage till på torsdag.....och så ska vi träna!

Imorrn får vi se om vi åker och kikar på jaktprov eller om vi väntar tills på söndag!

Ha en go helg därute!

1 kommentar: