lördag 27 oktober 2012

Startnummer ett, ett förstapris och en förstaplacering!


Många människor fasar för startnummer ett. Just det där att gå ut FÖRST. Jag har aldrig startat som nummer ett, men har alltid känt att den där väntan man bygger upp och dom där nerverna som dansar rundor medan man står och väntar och ser dom andra och bara VILL in och göra sitt därinne, själva den väntan är hemsk. Jag blir därför alltid jätteglad för iaf ett tidigt startnummer...

Idag drog jag ettan. Jätteskönt. På två sätt. Dels att veta att vi gör platsen, sen är det nästa grupp, då hinner jag värma till Chili lite och sen är det min tur, sen är jag klar!
Dessutom fick hon ju ligga på kanten på platsliggningen. 

Hunden bredvid Chili idag gillade inte alls platsen ska sägas. Den pep mest hela tiden.....Chili vände på huvudet åt andra hållet och tycktes mena att ser jag inte dig så finns du inte. Hade det varit för ett par år sen hade hon studsat dit och velat leka....

Tandvisningen, ja är man flatte älskar man ju folk....men Chili höll alla fyra tassarna i backen och fick en fullpoängare där oxå.

Fria följet var ju det vi tragglade sist, mina fötter, mina nerver, mina starter efter halter. Gick jättefint idag, jag tänkte till. Höger om halt tog jag den där halvhalten Mia sa åt mig att göra, vänster om halt likadant. Däremot höll jag helt på att tappa bort mig själv i en vänstersväng och visste knappt vart höger och vänster var. Det var när jag började inse att vi snart var klara med det momentet....
Betyget blev en åtta, supernöjd!

Läggande under gång var platt fall ner i backen, däremot så satte hon sig direkt när jag kom tillbaka. Betyg 9

Inkallningen var inte mycket att orda om, satt fint kvar, och kom som ett skott! Snett sättande blev betyg 9,5

Ställandet under gång var i ärlighetens namn det jag var mest nervös över hur det skulle funka. Jag har ju trixat lite där med henne, förstörde ett först så snyggt ställande genom att använda samma signal på stoppet i jakten, och la där in ett sitt av nån anledning. Det har sen gjort att jag har fått lära om allting men jag har dels bytt kommando på fria följet innan för att hon ska kunna skilja på det och dels så har jag sagt stanna istället. Hon stannade fint idag, satte sig dock när jag kom tillbaka. Detaljer!
Betyg 8,5

Sen var det ju apportering, tävlingsledaren stod och viftade med apportbockarna, wow sa Chili, jag tar den genast!!!!!! Men jag lyckades tala om för henne att nej det gör du däremot INTE och ja en apporterande hund ska ju kunna apportera, betyg 10

Slutligen hoppet över hinder, där sa jag åt mig själv att inte andas ut innan jag var färdig, vi fick till ett snyggt hopp och ett litet snett sitt, blev betyg 9,5.

Helheten blev 8 och vi är jättenöjda! Summa 181,5 poäng och på det en klassvinst! Härlig känsla, nu trallar vi vidare och börjar träna på tvåans moment, eller fortsätter ska jag väl säga! Nästa start efter jul!

Ha en härlig lördagkväll!

9 kommentarer:

  1. STORT grattis! Sa ju att du skulle hålla ettan hela dagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK och du vet att ditt stöd är GULD värt! <3

      Radera
  2. Grattis Tjejer!
    Toppen att rada upp flera ettor...rediga tjejer!

    Nu får du njuta av segern och fira med något mumsigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev tacos ikväll, tyvärr inte bio som tänkt då men det får bli en annan dag!

      Radera
  3. Så himla roligt!! Snyggt jobbat!
    Stort grattis och fira ordentligt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK, det kändes skönt hela vägen ini hjärtat!

      Radera
  4. Grattis Grattis ! Så kul att det gick klockrent för er. Det blev väl en massa gottis när ni kom hem. Jåa för er båda förstås. Än en gång Grattis till er. Kram Beijan

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp blev ben till töserna och godis till mig och till min trogna resekamrat och dotter Hanna!

      Radera
  5. va kul!! STORT grattis! Weronicha & Coffee

    SvaraRadera